Telefonische servicedesk Softwear

Gebruik telefonische servicedesk (020 229 29 29)

Openingstijden servicedesk

Dagen

Kantoortijden

Helpdesk (kassavragen)

Maandag

09:00 - 17:00 uur

17:00 - 18:00 uur

Dinsdag

09:00 - 17:00 uur

17:00 - 18:00 uur

Woensdag

09.30 - 17:00 uur

17:00 - 18:00 uur

Donderdag

09:00 - 17:00 uur

17:00 - 21:00 uur

Vrijdag

09:00 - 17:00 uur

17:00 - 21:00 uur

Zaterdag

gesloten

09:00 - 17:00 uur

Zondag

gesloten

12:00 - 17:00 uur

Nieuwjaarsdag
1e paasdag
1e pinksterdag
1e kerstdag
Hemelvaartsdag
Koningsdag

gesloten

gesloten

2e paasdag
2e pinksterdag
2e kerstdag

gesloten

12:00 - 17:00 uur

 

Type storingen


Tijdens kantooruren zijn wij telefonisch bereikbaar voor dringende storingen zoals:

Backoffice:

  • Niet kunnen inloggen
  • Niet kunnen printen
  • Programma-error in beeld

Kassa:

  • Niet kunnen inloggen
  • Kassabon wordt niet geprint
  • Kassalade gaat niet open
  • Scanner functioneert niet
  • Pinnen is niet mogelijk (alleen gekoppelde pin)


Voor overige vragen kan een ticket aangemaakt worden (zie ticketsysteem).

Buiten kantooruren kan er uitsluitend worden gebeld bij kassastoringen.

Chat


Op het inlogscherm kan gebruik worden gemaakt van de online chatfunctie, deze is met name bedoeld voor korte gebruikersvragen over de kassa. 
Wij zullen deze functie ook gebruiken om onze klanten te informeren over storingen zowel bij Softwear als landelijke storingen.

Trainingen en informatievoorziening


Tijdens het dagelijks gebruik van ons Softwear-pakket kunnen er onderwerpen zijn waar meer informatie over gewenst is. Deze informatie is op meerdere manieren beschikbaar:

  • Zoek naar handleidingen op help.softwear.nl
  • Volg trainingen en workshops bij Softwear
  • Huur een Softwear-consultant in om op locatie mee te denken hoe de software het best gebruikt kan worden in de bedrijfsvoering.

 

Wijzigen van lay-outs

Het aanpassen van een lay-out van kassabon, logo's, offerte, factuur of andere documenten is in veel gevallen mogelijk. De aard van de werkzaamheden maakt dat dit niet binnen een telefoongesprek al te realiseren is. Een verzoek tot het aanpassen van een lay-out kan gedaan worden door een ticket aan te maken waarna een consultant contact opneemt en een prijsopgave afgeeft. Daarna kunnen werkzaamheden worden ingepland.

Onderzoekswerkzaamheden

Het beantwoorden van inhoudelijke vragen over cijfers, documenten en rapportage vergen meestal veel tijd. Mocht het ondanks de documentatie niet lukken om de juiste cijfers boven tafel te krijgen of is er uitleg nodig dan kan Softwear hierbij assisteren. Onderzoekskosten kunnen niet altijd van te voren worden ingeschat en moeten derhalve op basis van nacalculatie worden doorbelast. Kloppen cijfers niet door een bug in de software dan worden er vanzelfsprekend geen kosten berekend.

Netwerk-, hardware- en besturingssysteemproblemen

Zijn er problemen met de hardware dan probeert Softwear uiteraard te helpen. Indien er sprake is van een HaaS- of SLA-contract, zal Softwear service verlenen volgens onze voorwaarden en de apparatuur repareren of vervangen en daarbij tijdelijk vervangende apparatuur aanbieden. Is er geen onderhoudscontract aanwezig, dan moet zelf vervangende apparatuur geregeld worden en zullen wij tijd en materialen (buiten de garantie) doorberekenen. Storingen aan netwerken, software of apparatuur veroorzaakt door derden (bijvoorbeeld updates van printerdrivers, besturingssystemen of hulpprogramma's) vallen niet onder het servicecontract. Softwear assisteert of adviseert graag via een van onze consultants die hiervoor ingehuurd kunnen worden.

Ticketsysteem


Een ticket aanmaken kan op twee manieren:

  1. Stuur een e-mail naar help@softwear.nl. Via een e-mailbericht wordt een bevestiging gestuurd en ook bij wijzigingen in de status van het ticket wordt een e-mailbericht gestuurd. Zo nodig neemt een consultant telefonisch contact op.
  2. Maak een account aan op www.softwear.nl/servicedesk. Hier kunnen tickets worden aangemaakt en hier staat de status van alle openstaande vragen.